roma trevi

Berlin notlarını bitirmeden araya leziz bir Roma molası koymak istedim:) Dikkat dikkat bu yazı yalnızca ve yalnızca yeme-içme içerir, Roma Gezi Notları dediysem müze, sergi, tarihi noktalar diye düşünmeyin; onlar hakkında daha önce Çok Gezenler Kulübü’nde detaylı bir rehber hazırlamıştık. Bu post hepsi daha önce Roma’ya bir kaç defa giden benim yakın arkadaş grubumun bu defa sırf hadi bir yeme-içme turu yapalımın sonucu deneyimlediğimiz mekanlar hakkında. Bunları listenize alırsanız emin olun pişman olmayacaksınız:)

roma fratelli fabbi

İlk gün eve varışımız sonrası odalara yerleşip (genelde grup tatili yapıyorsak ev tutuyoruz ve ilk tercihimiz homeaway.com ‘dan ev bulmak oluyor), eşyaları fırlatıp Piazza Navona’nın hemen paralelindeki sokağımızdan çıkıp kendimizi meydana attık, bir gıdım Pantheon, bir miktar Bernini, sonra sonunda açılan Trevi çeşmesini ziyaret edip hafif acıkan karnımızı ama daha yemeğe de var iyisi mi bir sandviç atalım diyerek yatıştırma kararı alıyoruz. İstikamet Fratelli Fabbi. Burası aslında bir şarküterici, içeride zeytin, peynir, et, kahve ne ararsan var şeklinde. Fabbi’nin en güzel tarafı ise vitrinde görüp beğendiklerinden kendine bir sandviç yaptırıyor olabilmen; tabii o kadar basit de değil onca çeşit arasından jambonunu seç, ekmeğini seç, peynirini seç. Seç de seç:) Şiddetle tavsiye olunur, muhteşem:) [Via della Croce, 49/a]

roma caffe greco

Roma cadde ve sokaklarını şunu da göreyim buna da bakayım diye telaş etmeden aheste aheste adımlamak nasıl güzel! Kahve molası için İspanyol  merdivenlerini karşısına alan Antico Caffe Greco‘da mola veriyoruz. Müthiş ambiyansı, dünyanın en eski kafesi titri ve Goethe, Baudelaire, Wagner gibi şahsiyetlerin bir zamanlar müdavimi olmasından sebep kesinlikle görülmeli ve kahvesinden içilmeli. Normalde Roma yeme-içme konusunda gerçekten çok ucuz, o sebeple muadilleri ile kıyaslanınca burası biraz tuzlu, eh bunu da 250 küsür yıllık tarihine vererek anlayışla karşılamak gerek:) Buraya uğramadan dönmeyin!  [Via Condotti, 86]

roma trastevere 1 roma trastevere 2

Kahve molası sonrası bizim ekip dağılıyor, akşam yemeğine dek kim nereye gitmek, görmek isterse:) Biz Trastevere’ye devam ediyoruz uzun uzun yürüyüp. Zaten Roma’ya bu gidişimde Trastevere’de daha çok vakit geçireceğim diye kendime söz vermiştim, sözümü tuttum:) Trastevere’nin müthiş tatlı mekanları, cici sokakları, butik ve kitapçılarını kat edip akşamı buluyoruz. Tesadüfen karşımız açıkan ve önündeki klasik arabalara tav olduğumuz Carlo Menta‘da pizza, gnocchi ve spagetti gibi klasik bir üçlüyle öğle yemeğini taçlandırıyoruz. Çok cici ve sevimli bir mekan ama açıkçası ben çok da bayılmadım. Garsonlar tatlış, servis hızlı, masalar fazla samimi, ziyadesiyle turistik. Yediklerimiz? Gayet leziz, eh zaten Roma’dayız ne kadar kötü olabilir ki. Ama listeye alalım mı derseniz daha iyi seçenekler var. Eve dönüşte güneşi nehre batırıp yola koyuluyoruz:)  Akşam yemeği için rezervasyonumz Cul de Sac’da.

roma cul de sac

Cul de Sac, öz hakiki Roman yemeklerini deneyimlemek isteyenler için nefis bir seçim. Bunun yanında çok zengin bir şarap kavı (Roma’nın en iyilerinden :)) ve şarküteri çeşidi var. Dilerseniz ortaya bir şarküteri tabağı söyleyip elinizde şarabınız kapı önündeki bir masaya kurulun, isterseniz İtalyan ev yemeklerini deneyin. Coda (yani dana kuyruğu) ve Trippa Alla Romana (yani Roma usulü işkembe) en çok önerilenler arasında, öküz kuyruğunun ben özellikle sosunu sevdim:) Ördek ravioliyi şiddetle öneririm. Lazanya biraz hayal kırıklığı oldu. Roastbeef in Salsa da et severim ama yeni tatlara biraz da çekingenim diyorsanız süper bir seçim olacaktır.  Burada bir Romalı gibi hissederek aheste aheste yemekten ve içmekten çok hoşlanacağınız garanti. Benim için Cul de Sac bir nevi Roma’ya geldimi resmileştirme, ayin yapma yeri! Siz de deneyin göreceksiniz.  [ Piazza di Pasquino, 73, Navona - Pantheon]

roma tazza doro 1

Roma’da evde  kalmak ve gerçek bir Roma’lı gibi hissedip komşuculuk oynamak çok ama çok keyifli:) Ertesi sabah uyandığımızda Alpercim çoktaan kalkmış Tazza d’Oro ‘dan kahvemizi çektirmiş, kruvasanlarımızı paketlemiş gelmiş. [Via degli Orfani, 84, Navona - Pantheon]Evde hızlı bir kahvaltı sonrası çok yakınımızda olan San Luigi dei Francesi kilisesine barok üstadı, büyük ressam Caravaggio’nun kilisedeki şapelde bulunan 3 muazzam tablosunu görmeye gidiyoruz.

roma three caravaggios

Roma da böyle güzel işte, evden çık ilk sağa dön karşına Pantheon çıksın, yolunu kaybet bir avluya gir karşına muazzam bir heykel çıksın, kahven geldi otur bi kafeye karşında Bernini’nin havuzu şarkı söylesin. Benim gibi biri için dünyanın en güzel şehri! Bizim ekipten Borghese galerilerini görmeyen arkadaşımız için biz de parkta sabah yürüyüşü yaparız diye soluğu Villa Borghese’de alıyoruz. O galerilerde coşarken biz de parkta coşuyoruz.

roma borghese gardens

Minik bir mola için La Casina Dell’Orologio‘ya giriyoruz. Burası ağaçlar arasına saklanmış görüp görebileceğiniz en kitsch dekorasyona sahip çok ama çok ilginç bir yerdi. Ben sıcak çikolata ile ısınırken ekipten bira söyleyenler de seçiminden memnun kaldı:) Borghese bahçelerinde böyle mini mini kafeler var, hepsini göremedim tabii ama buraya yemek yemek için değil minik bir mola ve ambiyansı için uğrayabilirsiniz derim:)

roma da francesco

Sonunda öğle yemeği! Hatta neredeyse saati kaçırmak üzereyiz (öğle yemeği 13-15 arası servis ediliyor pek çok lokantada). Roma’dayız ve pek tabii ilk öğünde makarna ve pizza yiyeceğiz değil mi:) Da Francesco‘ya giriyoruz. Rezervasyon şart değil ama sıra illaki var:) Ravioli enfes! Makarnalar nefis! House wine deneyin:) Biz şarap işini bizim ekibin şarap ustası Melih’e bıraktığımız için Roma’da müthiş şaraplar tadabildik. Burada akşam yemeyi tercih ederseniz de hemen yanıbaşındaki barlar sokağa kadar taşan kalabalığı ile tam bir Asmalımescit havası veriyor, çok keyifli ve çok eğlenceli oluyor. Da Francesco’da olağanüstü bir ambiyans ya da vay be Roma’dayım dedirten bir dekorasyon filan yok, daha ziyade alelade bir restoran görünümünde. Ama burası da zaten lokallerin de yemek için tercih ettiği “sıradan” bir trattoria sonuçta. [Piazza del Fico, 29, Navona - Pantheon]

roma antica enoteca

Ama ben size yanında nefis bir şarap seçkisi, olağanüstü antika ambiyansı, birbirleriyle tatlı tatlı flörtleşen garson ve barmenleri ile  pizza ve pasta için mükemmel bir yer önereceğim Enoteca Antica.  Burası aslında bir şarap evi o yüzden yemek için değilse bile yarım daire şeklindeki barda yarı ingilizce yarı italyanca harika bir sohbet eşliğinde şarabınızı içmek ve sokağı izlemek için bile oturabilirsiniz. Tiramisu ise mükemmel ötesi:) 1842de inşa edilen bina içi dışı her şeyi ile gerçekten antika ve çok güzel. [ Via della Croce, 76B, Spagna]

roma i dolci nonna vincenza

Yemek üzerine bir tatlı gitmez mi diyerek listebaşına koyduğum I Dolci di Nonna Vincenza ‘nın yolunu tuttuk, bulmak öyle kolay değil ama lütfen yılmayın çünkü ucu cennet, çünkü ucu oh lala, çünkü ucu çook leziz. Bu “Sicilya pastacısı” özellikle cannolisi ile ünlü, krema, çikolata ve portakal krema dolguluların hepsinden yedim; hepsi de şahaneydi. Bunun yanında mini marzipan tatlıları da aşşşşşşşşırı tatlı olmakla birlikte çok lezizdi. Yanımıza da tadımlık cannolilerimizi ve bir de çeşit çeşit ev yapımı likörleri alıp evin yolunu tuttuk. Bir de not biz denemedik ama sandviçleri de çok güzelmiş ve kahvaltı için önerilenler arasındaydı. Cannolinizi yemeden memlekete geri dönmeyin:)  [Via Arco del Monte, 98A, Campo de' Fiori ]

roma taverna trilussa

Şimdi size Roma’da mutlaka uğramanız ve yemeniz gereken bir yer bildiriyorum: Taverna Trilussa! Trastevere’deki bu restorana rezervasyonunuzu yaptırın ve mutlaka ama mutlaka gidin. Burası tam da Roma yemekleri ile kendinizden geçeceğiniz, makarnası ayrı eti ayrı, servisi, kalitesi, ortamı ayrı harika bir geleneksel Roma restoranı. Ana yemek öncesi kesinlikle Mimosa Ravioli yemelisiniz ki bu ödüllü bir ravioli, bunun yanında kocaman değişik bir tavada sunulan Amatriciana’sı hem ye hem yanında yat cinsinden, Gnocchi ise dünya harikası. Şarabı filan anlatmama gerek yok, zaten Roma’da kötüsü yok. Et, şarküteri, açık büfede servis esilen sulu yemekler heps hepsi nefisti. Tatlılar tatlılar anlatılmaz yaşanır! Öyle bir yemiş ve kendimizden geçmişiz ki fotoğraf yok, çekmeyi unutmuşum siz düşünün:) [Via del Politeama, 23/25, Trastevere]

roma don ninno 1

Yeni günün ilk kahvaltısı bu defa Tazza d’Oro değil yine ona çok yakın ve onun açılmasını sabredemeyenlerin girdiği Don Ninno. Bu bembeyaz ve oldukça sempatik mekan epey yeni ama cappucinosu ve hamur işleri nefis. [Via dei Pastini, 134, Navona - Pantheon]

O gün Campo di Fiori’de pazar kurulacağı için nehir kıyısında koşu yapan kocimi pazarda aylaklık ederek ve etrafı dolaşarak bekledim.

roma la proscuitteria 1 roma la proscuitteria 2

Geçelim o günün lezzet duraklarına. Öğle yemeği için biz Alper’le önden yine Trastevere’ye geçtik ve vatikan ziyareti yapan tayfa gelene kadar listemize aldığımız La Proscuitteria’da sıra beklemeye başladık. Mekan o kadar küçücük ama o kadar efsane ki yer bulmak hiç kolay değil, hele bir de 7 kişiysen! Sonunda muradımıza erdik; buranın olayı kaç kişiysen ortaya o kadarlık bir şarküteri tahtasının gelmesi, ve tabii yanında yine şarap! Et ve peynirler, hatta başta vakit geçirirken söylediğimiz “sıradan” şarap bile nefisti. Burası da Roma notlarınıza mutlaka eklemeniz gereken yerlerden. Çalışanlar da bir o kadar sevimli, servis de bir o kadar hızlı. [Via della Panetteria, 34/A, Fontana di Trevi]

roma da remo

Son akşam için bizim evden ancak taksi ile ulaşılabilecek, Testaccio bölgesinde yer alan ve “gerçek ve en iyi pizza”yı yiyeceğimizden emin Da Remo‘yu seçtik. Burası öyle pek turistik değil, süslü ya da tarihi de değil, hatta biraz esnaf lokantası gibi ve uzuuuuun süre sıra bekleyeceğiniz garanti.  Ama bugüne dek pizza yememişim demek ve hayatınızın geri kalanını pişmanlık içinde geçirmek istemiyorsanız mutlaka gidiniz:) Parmesanlı patlıcanlı pizza ve kızarmış zeytin toplarını es geçmeyiniz.Piazza Santa Maria Liberatrice, 44, Testaccio]

Son günümüzü daha doğrusu kalan bir kaç saatimizi  Tazza d’Oro’da espresso ve kruvasanı, Giolitti’de dondurmayı (ki bence en iyi gelato kesinlikle ve kesinlikle Fatamorgana ya da I Caruso) , dilim pizacılarda pizzayı, o son cannoliyi yemeyecektik derken cannolileri hızla hüpletip havaalanının yolunu tuttuk.

Siz Roma yolcularına da şimdiden afiyet olsun:) Uzun uzun, acelesizce, keyifle yiyin için!

"Roma Gezi Notları: Ye İç Tekrar Et :)" postu İçin 10 yorum yapılmış.

1. Dilara diyor ki:

İlk Berlin gezi notlarını yazdığınızda bana bir Roma seyehati ufukta gözüküyordu, keşke Roma için de yazsa dedim; hop bi de ne göreyim Boom Roma’da :) Bu notlar için kocaman bir teşekkür!

2. Koci diyor ki:

Jude Law’la karşılaştığımız bölümü de ben bloguma yaziim bari! ;))))
    Koci.

3. Canan diyor ki:

Boom yine senden öğrenecek birşey buldum : biz airbnb den kiralıyoruz bahsettiğin siteyi bilmiyordum mesela. Roma’ya yolum düşerse rehber olacak bu postun da :) Bir de bir şekilde zaman yaratıp blogunu eskisi gibi sıklıkla ziyaret etmeliyim.

• styleboom diyor ki:

tesekkur ederim:) airbnb de cok guel tabii bu sitenin tek farkı oda vs kiralayamıyorsun sadece tüm ev ve kriterleri daha yuksek o yuden geneld ehep memnun ediyor soncular:) keske keske:) daha sık gelin ki ben de daha sık yazmak için daha da motivasyon duyayım. yoksa instagramda bakıp gördüklerimizden ve sonra unuttuklarımızdan ibarete kalacak bu dijital hayat:)

4. Blogger Ajans diyor ki:

Takipçileriniz için çok yararlı bilgiler… Değerli paylaşımlarınızı yakından takip ediyoruz. İçtenliklerimizle / http://www.BloggerAjans.com

5. Pınar diyor ki:

Merhaba Boom,
    16 aylık ikizlerim var,onlar olduğundan beri de uzun süredir yurtdışı seyahat işlerini diğer birçok şeyle birlikte rafa kaldırmak zorunda kaldık ki valizi kapıda duran bir gezme tutkunu olarak bana bu süreçte en zor gelen kısım bu oldu. Neyse, ben de İtalya tutkunuyum bu arda, birçok defa gitmişliğim var,Roma da yaşamak isteyeceğim tek şehir, o kadar yani:)) Nisan için sadece karı koca ve sadece gurme turu olsun niyetiyle aylar önce biletleri almıştım. Ama hem çocuklar hem iş yoğunluğundan bir türlü kendime program yapamamıştım, postun bence benim dualarıma bir cevap:)) Sağolasın,varolasın, yediklerin yarasın:)))

• styleboom diyor ki:

ahh seni cok iyi anliyorum, benim de aynı sekilde oglansız seyahatim 20 aylik miydi neydi oyle olmustu ki o zamana kadar plansiz ne cok seyahatim vardi. ama bir aman geliyor yine yapiliyor iste:) postun ise yaramasina cok sevindim, farkli kesiflerin olursa nisanda buraya yorumlarini beklerim:)

6. Anonim diyor ki:

Harika bir rehber olmuş, adım adım faydalandım ama I Dolci di Nonna Vincenza’yı açık yakalayamamak üzdü, fotoğrafa bakıp bakıp iç geçirdim. Bir dahakine artık! Benim gözümle Roma için de bloguma beklerim :)

Siz de bir yorum birakin:)

E-posta hesabınız yayınlanmayacak.

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

gunaydin pabucu gunaydin pabucu gunaydin pabucu